Félsz a repüléstől? Íme 7 tipp Neked!

Félsz a repüléstől? Nem vagy vele egyedül! Íme 7 tipp, hogyan csökkentsd a stresszt a gépen – valakitől, aki szintén félős.

Te is rettegsz a repülőn, minden egyes fel- és leszállás egyenlő a rémálommal, de akkor sem vagy igazán nyugodt, amikor teljesen rezzenéstelenül, simán megy a gép fent a levegőben? Olvasd el az alábbi tippjeinket, biztos, hogy nyugodtabban indulsz majd a következő utadra!

1. Próbálj meg nagyon álmosan érkezni a reptérre, tehát aludj nagyon keveset utazás előtt, így a fenti csökkentett légnyomás még jobban elő fogja segíteni, hogy elbóbiskolj, így lehetőséged sem lesz a félelemmel foglalkozni. Lehet, hogy az egész utat átalszod 😉

2. Csak 18 éven felülieknek: egy pár korty alkohol, pl. a bor bizony könnyedebbé teszi a repülést: vagy kellemesen elaltat, vagy csak egyszerűen ellazít. (Természetesen a túlzott alkoholfogyasztás nem javasolt, és csakis a felelősségteljes, kulturált, mértékletes italfogyasztást tartom elfogadhatónak.)

3. Hallgass zenét, vagy ha olyan járaton ülsz, ahol van rá lehetőség, nézz egy jó kis filmet (lehetőleg ne olyat, ami repülőgép katasztrófáról szól), akkor is, ha nincs magyar nyelvű, és nem beszélsz más nyelven. Elvonja a figyelmedet a kisebb turbulenciákról vagy számodra ismeretlen eredetű és félelmet keltő hangokról, biztos, hogy nem fogsz fele annyira sem izgulni!

4. Beszélgess az útitársaddal olyan dolgokról, amelyek fontosak neked, és sokat tudsz beszélni róla (pl. gyerekkori emlékek, jövőbeni céljaid, stb.), ez egyrészt elvonja a figyelmed a repülésről, másrészt remekül repül vele az idő!

5. Képzeld el hogy steward/stewardess vagy, és másból sem áll a napod, mint fel- és leszállásból, repülésből, rázkódásból, turbulenciákból, néha egy-egy komolyabb vihar is előfordul… na ugye máris jobban érzed magad, hogy nem vagy sztyuvi, és Neked most csak “egyet” kell repülnöd 🙂

6. A „figyeld a stewardessek arcát” tanácsot nem igazán tartjuk jó ötletnek, mivel ha ők épp negyedszer repülnek aznap, és épp felhúzta őket egy “kedves” utas, nem biztos, hogy ki vannak simulva, és nyugodt az arckifejezésük. Inkább beszélgess velük, kérdezgesd őket a repülésről, az adott útról, mondd el, hogy izgulsz, hidd el, meg fognak nyugtatni.

7. Gondolj arra, hogy ezen is túl leszel. Egy hétvége például 48 óra, de mégis milyen hamar elrepül, most csak néhány órát kell kibírnod, hamarabb túl leszel rajta, mint gondolnád! Gondolj arra, hogy már csak (pl.) 67 perc, és röhögve utazol a szálloda felé a busszal, elfelejtve az egész repüléses mizériát.

Reméljük tudtunk segíteni egy picit, ha hasznosnak találtad, oszd meg barátaiddal is! Köszönjük.

Vélemény, hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.