Hogyan éld túl az időeltolódást egy hosszú repülőút után?

Hosszú, több órás repülőútra készülsz a világ másik végére, és már előre félsz, hogy fogod bírni az átállást az új időzónára? Nem tudsz aludni a repülőn, de nem akarsz hullafáradtan kidőlni érkezés után, elvesztegetve ezzel 1-2 nagyon értékes napot? Adunk néhány tippet, melyet ha megfogadsz, jó eséllyel szállhatsz szembe a jetlag idegesítő tüneteivel.

1. Az indulás előtt néhány nappal kezdd el felkészíteni a szervezeted az időeltolódásra: feküdj le és kelj fel 1-2 órával előbb vagy később, attól függően, milyen időzónába utazol.
2. Ne terheld a szervezeted: kerüld a nehéz, zsíros, cukros ételeket az indulást megelőző napokban, egyél inkább könnyű fogásokat, és igyál sok vizet!
3. Felszállás után állítsd be az órádat úgy, hogy az úti célod szerinti időt mutassa, és viselkedj is aszerint, például ha éjszaka van, próbálj meg aludni. Ha nehezen alszol a gépen, készülj kényelmes ruházattal, és vigyél magaddal néhány kelléket, amely segíti a pihenésed, például szemmaszkot, nyakpárnát, füldugót.
4. Ne igyál kávét, kólát, alkoholt a gépen, csak szénsavmentes ásványvizet fogyassz, ezzel is segítesz a szervezetednek.
5. Ha épp nem alszol, 1-2 óránként állj fel és mozgasd meg végtagjaidat. Célszerű félóránként a lábfejeidet is megtornáztatni, hogy a vérkeringésed serkentsd.
6. Megérkezés után ne feküdj le azonnal, várd meg az estét, és így könnyebben fogsz átállni az ottani napi ritmusra.
7. Vegyél ki két nappal több szabadságot, hogy hazaérkezés után legyen időd pihenni, mielőtt visszatérsz a munkába.

Vélemény, hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.